Nå kommer en helt ny BMW på markedet og det dreier seg om en viktig modell på markedet for store premium-sedaner. Den går selvsagt og hovedsaklig rett i strupen på Mercedes E-klasse som kom i helt ny utførelse i fjor.
Ekte BMW
Nye 5-serie presenteres som en bil som rendyrker det som forventes fra merket: Sportslig kjøreglede kombinert med premium-utstråling, seriøs kvalitetsopplevelse og spreke, effektive motorer som til og med greier å score godt når det gjelder miljøkriteriene.
Konservativ dynamikk
Etter nye 7-serie og 5 Gran Turismo kommer bekreftelsen svært mange ventet på: BMW 5-serie er en BMW av klassisk støpning. Til tross for at BMW fortsatte å ha suksess i markedet med Chris Bangles relativt vågede designspråk, har ledelsen i selskapet valgt å gå tilbake til en klassisk og umiskjennelig BMW-stil tilpasset det relativt konservative markedssegmentet hvor de fleste (men ikke alle), av merkets produkter hører hjemme.
Alles klar...
Det var nye 7-serie som ifjor signaliserte denne politikken som 5-serie Gran Turismo nylig fulgte opp. Og nå bekrefter altså den, omsider offisielt avdukede, 5-serie - 2010-modell. Forbokstaven i internkoden er ikke engang den samme - E60 erstattes herved av F10, som er kodenavnet på nye 5-serie. Da er alt klart og tydelig. Markedet vil forstå. Og vil forvente at etterfølgerne til 1-serie, 3-serie og X3 vil følge i samme spor.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger