Offroad-Dodge fra fabrikk

Standardbiler duger sjelden for offraod-entusiastene, med nye Dodge Ram Power Wagon er de vanligste modifikasjonen gjort allerede på fabrikken.

Publisert
Sist oppdatert

Ram Power Wagon er basert på en vanlig Dodge Ram 2500. Den synligste endringen er 33-tommers dekk på 17-tommers felger under romsligere hjulbuer. Den mest merkbare og velkomne endringen for terrengkjøring er nok elektrisk opererte differensialsperrer på for- og bakaksel.

345 hestekrefter pluss vinsj

Fremdriften står en 5,7-liters V8 eller en spesiallaget Warn vinsj for. Hemi Magnum-motoren leverer 345 hestekrefter og er eneste motoralternativ i Ram Power Wagon. Montering av vinsj blir mer og mer vanskelig på nye biler på grunn av krav til kollisjonssikkerhet. En fabrikkmontert vinsj er derfor å fortrekke fordi den er testet og utviklet i forhold til disse kravene.

En annen innretning som hjelper godt til i terrenget er at stabilisatorstaget foran kan kobles ut for terrengkjøring. Det gir forhjulene betydelig mer arbeidshøyde, og det er lettere å passere hindringer uten at motsatt hjul mister bakkekontakten.

Firedørs SRT-10

Med amerikansk sans for det spektakulære ble nye Ram Power Wagon lansert ved at den sprengte seg vei gjennom en kunstig jordhaug. Vel ute plasserte den seg ved siden av en annen nyhet, SRT-10 Quad Cab.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer