Opel Astra stasjonsvogn

Den nye Astra er fra før både moderne, tøff og ekslusiv. Nå er en romslig stasjonsvognvariant på vei til Norge.

Publisert
Sist oppdatert

Da vi kjørte den nye Opel Astra for en tid tilbake ble vi veldig imponerte. Nå kommer nordmenns favorittkarosseri - stasjonsvogn. Den er større en den gamle og har en akselavstand på hele 2,7 meter som er det samme målet som på Volkswagen Passat stasjonsvogn. Du kan også se på bildene at bagasjeromsluken er kuttet langt nede i støtfangeren, noe som sikrer lav innlastingshøyde. Det totale bagasjeromsvolumet er på imponerende 530 liter under bagasjetrekket. Bakseteryggen kan i utgangspunktet deles i forholdet 40:60, men som ekstrautstyr kan et sete som deles 40:20:40 leveres. Baksetet kan også justeres i lengderetningen.

Mange motorer

Astra stasjonsvogn kommer med åtte motorer til Norge. Den største bensinmotoren med 200 hestekrefter kommer ikke hit. De forskjellige motorene finner du i tabellen under:

Astra kan også leveres med et aktivt understell med elektronisk kontroll av støtdemperne, automatisk nivåregulering og hovedlys som svinger i takt med rattutslaget. De tre største dieselmotorene og bensinmotoren med turbo kommer med en sekstrinns girkasse, mens resten av motorene kommer med femtrinns girkasser. En firetrinns automatkasse kan bestilles sammen med 1,8-liters motoren og Easytronic kan bestilles sammen med motoren på 1,6 liter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer