I Norge sliter Opel med svakt salg, og selv med en rekke tilsynelatende attraktive modeller klarer ikke Opel å hevde seg mot merker som bortimot lever på en modell. Opel ligger når september er unnagjort på en 11. plass blant de mest solgte bilmerkene i Norge. Det til tross for attraktive modeller som Corsa, Astra, Vectra og Zafira. Mitsubishi ligger godt foran og selger i hovedsak Outlander med litt støtte fra Lancer og Colt. Nissan ligger langt foran Opel og de selger nesten bare Qashqai og X-Trail.
Ikke nok med at Opel sliter her hjemme, men hele General Motors (GM) som eier Opel er i alvorlige problemer og går, om mulig, en enda tøffere fremtid i møte på grunn av dårligere prognoser for internasjonalt bilsalg fremover.
Storsatsing
Det er kanskje derfor Opel gjør et tigersprang i den viktige mellomklassen og virkelig snur på flisa. Vectra, som har vært en stor og romslig stasjonsvogn, skrotes. Den erstattes med en helt ny modell, Insignia. Den er også stor, men har ingen likhetstrekk med Vectra. Insignia er en viktig modell for Opel og GM, og forventningene til modellen er store. I første omgang kommer den som sedan og kombikupé, men bare tre måneder inn i livssyklusen kommer også stasjonsvognen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger