Opel med diger stasjonsvogn

Stasjonsvognutgaven av Opels nye mellomklassebil Insignia er nå offisiell. Tourer blir navnet og svær blir størrelsen.

Publisert
Sist oppdatert

Insignia er stor allerede som sedan og femdørs kombi. Men med en total lengde på hele 492 centimeter, blir stasjonsvogna nærmest i en klasse for seg. Mer presist er den omtrent 8 centimeter lengre, men har samme akselavstand på 274 centimeter. Sistnevnte tall er ikke så ekstremt sammenlignet med Mondeo som riktignok er stor for klassen. Den har nemlig hele 285 centimeter mellom frem- og bakhjulene.

Skillene viskes ut

Bagasjerommet er på hele 540 liter, men også dette overgås av Mondeo. Spørsmålet er hvordan forholdet er i baksetet. Uansett blir Insignia en stor bil som nok er i ferd med tøye grensene for hva som er hensiktsmessig for en del av oss. Til sammenligning er Audi A6 stasjonsvogn bare én centimeter lengre. Forskjellen på nedre mellomklasse, som Insignias forløper Vectra tradisjonelt har vært en del av, og øvre mellomklasse, som gjerne preges av premiumbiler fra Mercedes-Benz, BMW og Audi, er dermed i ferd med å viskes helt ut.

Utseendemessig benytter Insignia Tourer naturligvis mange av de samme elementene som sedanen. Men Opel vektlegger forskjellene og hevder at karosseriet bak fordørene er unikt for stasjonsvognen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer