Opel Tigra Twin Top

Til høsten er Opel Tigra tilbake på markedet. Denne gangen som en lekker toseters roadster med nedfellbart ståltak.

Publisert
Sist oppdatert

HAMBURG (DinSide Motor): For de ekstreme sportbilentusiastene kan Opel levere modellen Speedster. De som vil ha en noe snillere bil kan snart glede seg over den lille og fleksible året-rundt-roadsteren Opel Tigra. Vi har kjørt den mest aktuelle modellen for Norge med 1,4-liters motor og 90 hestekrefter.

Helårsbil

Taket på Tigra er nesten helt automatisk drevet. Du må løsne to spenner foran ved frontruten, men deretter går resten av seg selv ved å trykke på en knapp i døren. Taket forsvinner på 18 sekunder og blir helt borte, skjult av et plastdeksel. Lukking av bilen er like enkelt og avsluttes med å feste de nevnte spennene igjen.

Opel valgte å gå for en ren toseter når de konstruerte Tigra. Det er i grunn like greit siden baksetene i slike biler ofte kan være mer eller mindre ubrukelige. I Tigra er det et lite ekstra bagasjerom bak setene som rommer et par handleposer. Denne løsningen gjør også at taket kan stå på skrå når det er klappet ned. Det gjør at bagasjen også blir tilgjengelig i åpen versjon kontra de bilene hvor taket mer eller mindre dekker hele åpningen og stenger bagasjen inne. En skillevegg må på plass før taket kan legges ned, og den halverer plassen i bagasjerommet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer