Insignia er Opels nye familiebil i mellomklassen, hvor den erstatter forgjengeren Vectra. Insignia kommer i tre karosseriversjoner; sedan, kombikupé og nå også stasjonsvogn. Kombikupeen testet vi på norske veier allerede på nyåret og fikk da et positivt inntrykk av Insignia, først og fremst på det emosjonelle planet. Sett fra et mer praktisk perspektiv, var vi ikke like overbevist. Derfor er stasjonsvognversjonen kjærkommen.
Lang
Hele 491 centimeter måler Insignia Sports Tourer, som er navnet på stasjonsvognen. Det er svært mye for klassen, men vårt førsteinntrykk er at dette tallet ikke helt reflekteres i de innvendige plassforholdene. Akselavstanden er ni centimeter mindre enn på utgåtte Vectra stasjonsvogn, totalt 274. Dette fører til at bakseteplassen ikke er mer enn grei nok for stasjonsvogner i denne klassen. Det samme gjelder bagasjerommet, som nok også overgås av de mest lasteglade i klassen.
La oss likevel ikke gi deg inntrykk av at dette er en trang bil. Det er nok plass i både baksete og bagasjerom for de aller fleste. Men sammenlignet med de ytre målene lever ikke de innvendige plassforholdene helt opp til forventningene.For øvrig opplevde vi takhøyden i baksetet som bedre enn i kombikupé-utgaven. Det store glasstaket som er ekstratutstyr stjeler riktignok litt plass, men det er ikke uvanlig.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger