Test: Ford Kuga Plug in Hybrid

Overrasker positivt på mye

Ford kommer med hele tre hybride løsninger til splitter nye Kuga. Vi har testet!

HYBRID: Ford har gjort nye Kuga ny fra innerst til ytterst. Video: Rune M. Nesheim Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Ford Kuga er kommet i helt ny versjon. Den er ny fra innerst til ytterst og er blitt både lengre og bredere, men også lavere, for å få den litt mer sporty.

Kuga er den desidert viktigste personbilen for Ford i Europa, mens i Norge vil den nok bli kraftig utkonkurrert av den helelektriske Mustangen i omtrent samme størrelse, når den kommer.

Man har tatt radikale grep for å få den friskere i formen, og den største forskjellen fra tidligere modeller er avslutningen på bakerste siderute. Nå har den langt større familielikhet med den nettopp ankomne lille Kuga. Men det er ikke først og fremst utseendet som er interessant med nye Kuga. Det er derimot motoralternativene.

Tre hybridsystemer

For å komme seg helskinnet gjennom de harde miljøkravene har nemlig Ford hybridisert nesten hele modellrekka. De fleste riktignok på en enkel måte, med mildhybrid-løsninger som stort sett kan monteres på eksisterende drivlinjer og som ikke gir noe særlig avkorting på avgiftene her hjemme.

Kuga er foreløpig den eneste ladbare hybriden de har, men den svære Ford Explorer kommer om ikke lenge.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer