På tur i en plastikkrakett

Dette er så heftig at det er vanskelig å beskrive. Førstegiret tømmes før du rekker å si turtallssperre, og neste gir går nesten like fort.

Publisert
Sist oppdatert

Vel på plass i setet med sikkerhetsselen på, fyrer vi opp motoren. Det skjer med en knapp midt på dasbordet. Girkassen er trang, presis og raklete. Du hører mye klunke- og klakkelyder når du girer. Speedster er utstyrt med et knøttlite ratt, og uten servo jobber vi oss ut av garasjen. Takket være en aluminiumsramme er bilen svært stiv, og pyntekarosseriet er laget i plast.

Sterk motor

Speedster Turbo er utstyrt med en toliters firesylindret motor med 200 hestekrefter og 250 newtonmeter. Maksimalt dreiemoment er i tillegg tilgjengelig allerede ved 1.950 omdreininger, og varer helt til 5.500. Dette merkes også under kjøring. Motoren trekker hardt helt fra bunnen og gir seg ikke før langt inne i rødmerkingen. Fra 3.000 omdreinger er skyvet formidablet, og mot slutten av registeret tilføres også menneskene i og utenfor bilen et øredøvende vræl. Motoren er frisk på høyt turtall, men en rød lampe i turtelleren flimrer og trygler om neste gir. Når gir nummer to legges inn, rykker det i bilen og akselerasjonen fortsetter videre. Det går nesten perverst fort og nytelsen er stor. Du må bare oppleve dette draget på nytt og på nytt. Avhengighet heter det.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer