Rundt om i Alpene putrer fortsatt mange forrige generasjons Panda 4X4 rundt, og da den dukket opp første gang var den for mange et must-have på linje med det Mini er i dag. De som har kjørt disse bilene i terrenget er svært imponert over hva den lille krabaten takler av utfordringer. Lav vekt og begrensede ytre mål gjør at bilen uten lavgir og med et enkelt system for firehjulsdrift kan tråkle seg frem der avanserte SUVer må gi tapt.
Og kombinasjonen småbil og firehjulsdrift er ikke alt for vanlig. Har du et rent fremkommelighetsbehov, og kanskje ikke har så lyst å bli sett i en ikke helt politisk korrekt terrengbil, kan kanskje Panda 4X4 være løsningen.
To versjoner
Dagens Panda dukket opp i fjor, og Fiat har valgt årets Paris-utstillingen for lansering av Panda 4X4. Den vil bli tilgjengelig i to versjoner. En vanlig utgave der forskjellen til en forhjulsdrevet Panda først og fremst består i at bakhjulene hjelper til, og at økt bakkeklaring gjør den litt høyere.
En mer påkostet utgave blir Panda 4X4 Climbing som får flere eksteriørdetaljer som skal bringe tankene over på SUVer. Tydeligst er kraftige beskyttelseslister og at profilene fra beskyttelsesplatene under er trukket opp i støtfangeren foran og bak. Den har også fetere dekkdimensjoner, og har enda 5 millimeter høyere bakkeklaring en standardutgaven.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger