Billigst blir 1,6 Trendline med bensinmotor på 102 hestekrefter. Den skal starte på 256.000 kroner. Det er 3.000 kroner billigere enn utgående modell. Også 1,9 TDI, som nå leverer 105 hestekrefter, koster som Trendline mindre enn utgående modell. Selv om det kan være små utstyrsforskjeller på den nye og den utgående modellen, er dette svært spennende og aggressive priser.
Farvel til 1,8T
Den populære turbomotoren på 1,8-liter og 150 hestekrefter forsvinner, det samme gjør den tradisjonelle 2-literen med 130 hestekrefter. Den billigste versjonen av 2-liter blir nå FSI-motoren som yter 150 hestekrefter. Med en startpris på 327.000 kroner blir det rundt 10.000 kroner dyrere for Passat med 150 hestekrefter. Den samme motoren kommer også i en turboversjon på 200 hestekrefter; den vil starte på 411.000 kroner.
Dyreste bensinbil blir 3,2 V6 FSI med 250 hestekrefter. 650.000 kroner må du regne med for den som har firehjulsdrift som standard. Toppmodellen Highline med DSG-girkasse skal koste 669.000 kroner.
Populært med diesel
Passat og dieselmotor har vært en populær kombinasjon, og 1,9-literen som tidligere leverte 100 hestekrefter leverer i nye Passat 105 hestekrefter. Den billigste vil starte på 300.000 kroner, noe som betyr at en fremtidig stasjonsvogn nok vil krype over 315.000 kroner.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger