Volkswagen Passat GTE prøvekjørt

Passat med mye bedre rekkevidde!

Norgesfavoritten kan gjøre comeback med større batteripakke og lengre rekkevidde på strøm.

FACELIFT: Men det er ikke det viktigste med oppgraderte Passat. Det noe mer brautende «gapet» under støtfangeren og LED-lampene, som er standard, er det mest synlige fra denne vinkelen. Men viktigere er at den ladbare hybriden har fått lengre rekkevidde og mye mer moderne assistent-, sikkerhets- og multimediasystemer. Foto: Ingo Barenschee
FACELIFT: Men det er ikke det viktigste med oppgraderte Passat. Det noe mer brautende «gapet» under støtfangeren og LED-lampene, som er standard, er det mest synlige fra denne vinkelen. Men viktigere er at den ladbare hybriden har fått lengre rekkevidde og mye mer moderne assistent-, sikkerhets- og multimediasystemer. Foto: Ingo Barenschee Vis mer
Publisert

Vi har kjørt den fornyede, oppgraderte Passaten, deriblant den ladbare versjonen, GTE. Passat har fått en svært forsiktig optisk oppdatering, men det har skjedd en god del mer enn det.

LED-frontlykter på alle versjoner, trådløs mobillading, forbedret adaptivt understell, flere oppbevaringsrom i interiøret ... Listen over forbedringer VW hadde fått tilbakemeldt ønsker om fra kundene, er tatt til følge.

Ikke minst - og sikkert mest interessant for norske kunder, er at den ladbare hybriden nå får en rekkevidde på bare strøm på 70 kilometer etter den gamle normen og 55 km etter den nye og mer realistiske WLTP-målemetoden - til en pris, godt utstyrt, på 465.500 kroner.

Passat hadde sin debut i 1973, da Volkswagen kom på markedet med sin forhjulsdrevne familiekombi, basert på den nylig lanserte Audi 80. Datidens mellomklasse-folkevogn var faktisk mindre enn dagens Golf, men var likevel romslig nok for en familie med bagasje - særlig i stasjonsvogn-utgaven som fulgte.

Dagens generasjon er den åttende i rekken og det er til nå solgt 30 millioner Passat i verden.

Og her er altså «generasjon 8 1/2». Allerede før denne oppgraderingen syntes vi at Passat hadde den mest komplette ladbare hybriden på markedet. Bilen er romslig, kvikk, praktisk og har dessuten mer attraktiv styling enn de andre variantene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer