Det er ikke mye gammelt å spore i Nissan Patrol. Motorer, såvel som interiør og karosseriplater er nye.Plassen har dessuten økt sammenliknet med modellen som erstattes.
Stor og luksuriøs
I Norge leveres Nissan Patrol kun som lang utgave. Det betyr formidable ytre mål. Lengden er drøye fem meter, mens høyde og bredde er snaue to. Akselavstanden er nesten tre meter. For deg betyr det plass i massevis, enten du velger syvseteren eller varebilen.
Utstyrsnivået er enten SE eller SE+. Begge har rikelig med utstyr, forskjellen på de to er at SE+ har skinninteriør og elektrisk drevet soltak. Det er ikke vanskelig å se at Nissan forsøker seg på den prestisjetunge delen av off-road markedet.
Elektronisk styrt stabilisator
I Norge leveres Patrol kun med ett motoralternativ. Det er en rekkesekser på 2.8 liter med turbo og intercooler. Drivstoffet er diesel og ytelsen er 130 hester. Dreiemomentskurven er flat og 90 prosent av maksimalt dreiemoment er tilgjengelig i området fra 1.500 til 4.000 omdreininger.
Ved normalt bruk trekker Patrol på bakhjulene, men firehjulsdrift kan kobles inn, også i fart.Mer unormalt er den elektronisk styrte stabilisatoren på bakhjulsopphenget. Ved hjelp av en bryter kan du koble denne inn eller ut. Fordelen skal være at kjøreturen i terrenget blir mer komfortabel.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger