BMW Z4 er kommet i ny versjon og vi har testet toppversjonen. Når du ser emblemet M40i vet du med sikkerhet at føreren koser seg! Ikke nødvendigvis på grunn av de 340 hestene han har til rådighet, men like mye på grunn av lydbildet som den herlige twinscroll-turbo-rekkesekseren gir. Særlig med taket nedslått!
Selv om utseendet også denne gang kan diskuteres, er Z4 fortsatt kompromissløs på klassisk toseters sportsbil-oppsett. Følelsen av å sitte langt bak, rett foran bakakselen, med et langt panser foran seg er på plass, og Z4 fås fortsatt kun med bakhjulsdrift, uansett motoralternativ.
Kortere akselavstand
Som vanlig med ny modell, har Z4 vokst i alle retninger. 8,5 cm lenger, 7,4 bredere og 1,3 cm høyere. Kun akselavstanden er blitt kortere, faktisk 2,6 cm.
Om det skyldes at de ble tvunget, på grunn av samarbeidet med Toyota om plattformen med Supra, vites ikke, men sjefen for utviklingen av den japanske Supraen, Tetsuya Tada, mente han var kompromissløs med sin «golden ratio», der sprovidde og akselavstand skulle ha forholdet 1,6 da ny Supra skulle bygges.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger