Peugeot 605 SRI 1990: Havari?

Publisert
Sist oppdatert

Bilmerke: PeugeotModell: 605 SRIMotor: 2.0 - 122hkÅrsmodell:1990Kilometerstand: chassis 245.000 / motor: 185.000

Problem:Det var skiftet motor i 1995 ved ca. 60.000 Jeg overtok bilen ved 220.000/160.000km

Ved overtakelse oppfattet jeg det slik at registerreim var skiftet....dette skulle jeg selvfølgelig fått dokumentert.... På en kjøretur, etter 30 km jevn landeveiskjøring, ved HELT JEVN fart på en slette stopper bilen mens ladelampa lyser. I etterkant er jeg usikker, men da bilen stoppet ga jeg instinktivt gass, og jeg lurer litt på om bilen tente ett kort sekund .....? Jeg registrerte ingen ulyder når motoren stoppa - bare ladelampa som lyste. Etterpå kjinner motoren VELDIG lett - uten kompresjon.... Mine tanker gikk mot registerreima - det mente også VIKING redningsbil.

Bertel & Steen mener det er "lite sannsynlig at dette har gått bra". De mente det er veldig sannsynlig at en eller flere ventiler har fått en smell og er bøyd - og ikke er tett lenger.... Bilen er bare verd ca. 20-25.000, så det er begrenset hvor mye som det er lønnsomt å koste på bilen...

Spørsmålet mitt er:Er det egentlig noe sjanse for at ventiler/topp har klart seg? - jeg har skjønt at dette er forskjellig for ulike motortyper...? Er det vanskelig/mye arbeid å kontrollere om ventilene er rette og tette...?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer