Sammenlignet med sin forgjenger Atos fremstår i10 som en langt mer påkostet bil. Materialene er mer solide, overflatene penere, dørknepp-lydene mer eksklusive, ergonomien bedre, støynivået lavere, utstyrsnivået høyere og sikkerheten høynet. Mens Atos kun oppnådde fire poeng i Euro NCAPs frontkollisjonstest, oppnådde i10 ti poeng. Riktignok måtte i10 nøye seg med fire stjerner sammenlagt etter kollisjonstestene, men den gjorde det meget godt i barnebeskyttelsestesten (37 poeng). i10 viste seg i tillegg å være langt snillere mot myke trafikanter enn gjennomsnittsbilen (21 poeng).
Ikke komplett utstyrt
Likevel, sikkerheten kunne gjerne vært enda bedre. Fraværet av antiskrens (ESP) er nevnt flere ganger og bilen mangler i tillegg passivt sikkerhetsutstyr som hodekollisjonsputer, lyktespylere og dødvinkelsoner i sidespeilene.
Brukbart utstyrsnivå
Med tanke på hvilken bilklasse vi her tar for oss - minibilene - er utstyrsnivået over gjennomsnittet. i10 kan blant annet skilte med manuelt klimaanlegg, integrert radio (med RDS, noe som ikke har vært en selvfølge i koreanske biler), elektriske vindusheiser rund baut, fjernbetjent sentrallås, mulighet for utkobling av frontkollisjonsputen og - ikke minst - alarm. i10-kunden blir også eier av elektrisk regulerbare sidespeil, tåkelykter og sminkespeil.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger