Plass og komfort

Lavt støynivå og bra fjæringskomfort gjør dette til en fin bil å kjøre langt i. Plassforholdene er omtrent som forventet i en tredørs kombikupé.

Publisert
Sist oppdatert

Gamle C-klasse var en komfortabel bil. Det er CLC også, til tross for 18-tommers hjul og sportsunderstell som følger med sportspakken vår bil hadde. Riktignok er ikke de store hjulene optimale over skarpere ujevnheter, og her er nye C-klasse bedre, men ute på landeveien fungerer det meget bra og CLC har da merkbart bedre flyt enn aktuelle konkurrenter.

Støysvak

I enda litt høyere hastigheter på motorveien, legger man også merke til et lavt støynivå. Først og fremst gjelder det vindstøy og motor, men heller ikke de store dekkene med hele 245 millimeters bredde bak, klarer å spolere inntrykket.

Enkelt innsteg

Kjørestillingen er også god med mulighet for å trekke rattet skikkelig til deg. Vi skulle imidlertid gjerne hatt muligheten til å sitte enda litt lavere. Forsetene gir greit med støtte i alle retninger og lar seg dessuten vippe opp, inkludert sitteputen til en viss grad, for å lette innsteget til baksetet. Dermed er det rimelig greit å komme seg inn og ut av baksetene.

Greie bakseter

For det er ikke noe problem for fire personer å reise i CLC. Bak sitter to personer godt, men de over 1.80 vil slite med takhøyden. En person på 1.75 meter sitter meget bra bak seg selv med god plass til bein og skuldre. Dette baksetet er bedre enn i de kompaktklassebaserte konkurrentene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer