Plass og komfort

Det er egentlig i dette kapittelet vi finner A3s relativt sett sterkeste sider.

Publisert
Sist oppdatert

Små kabrioleter er ofte trange og håpøst upraktiske. A3 Cabriolet er ingen fleksibil den heller, men tilbyr både god bakseteplass og et brukbart bagasjerom. I tillegg kan bakseteryggene legges ned, slik at man får en ganske romslig gjennomlastingsluke.

Bra bakseter

Det er kanskje ikke så ofte man kjører med mer enn to personer i en bil som dette. Men i A3 er det faktisk mulig å ta med seg tre venner av relativt gjennomsnittelig størrelse på tur. Og det er jo egentlig bak at den virkelige kabrioletfølelsen i størst grad innfinner seg.

Sammenlignet med BMW 1-serie Cabriolet, som vi testet for ikke lenge siden, er bredden i baksetene klart bedre. Også benplassen imponerer og er på høyde med eksempelvis Volkswagen Eos som er 17 centimeter lengre.

Trivelig førermiljø

Foran er denne bilen som en helt vanlig A3, og det betyr nok plass, fin kjørestilling og et trivelig førermiljø. Materialkvalitet, design og finish gjør at interiøret oppleves som passe påkostet i denne klassen.

Helautomatisk tak ekstrautstyr

Taket i vår testbil var helautomatisk og ekstra godt støydempet sammenlignet med standardtaket. Dette må løsnes og festes av føreren ved hjelp av en spak oppe ved toppen av frontruten. Med det dyreste taket er ikke støy noe større problem enn i en vanlig A3. Men at man må betale snaut 9.000 kroner for dette er en svakhet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer