Plass og komfort

Nye Impreza har et langt mer moderne interiør enn sin forgjenger. Men bilen er langtfra perfekt.

Publisert
Sist oppdatert

Impreza-interiøret fremstår som enkelt, men samtidig relativt moderne og lettbrukt. Dybdejusterbart ratt er endelig på plass og utstrakt bruk av dreiebrytere gir brukervennlighet. To store, velfungerende koppholdere er plassert i dashbordkonsollen, mens både fartsholder og radio kan betjenes fra rattet. Pluss i margen for egen muteknapp og lettleste instrumenter.

God benplass

Forsetepassasjerene kan glede seg over god takhøyde og i WRX-utgaven sørger sportsseter for svært god sidestøtte. Bakdørene åpner seg godt og baksetepassasjerene har god benplass og godkjent takhøyde. Bagasjerommet har et høyt gulv, men er omrent like dypt og noe bredere enn det som er vanlig i kompaktklassen. Nedfelling av bakseteryggene er en enkel operasjon og gir flatt gulv. Pluss også for gassdempere under panseret og gummiering av oppbevaringsrommet foran girspaken.

Hard plast

Når det kommer til opplevd kvalitet er imidlertid Subaru langt bak mange av sine konkurrenter. Dashbordet er utformet i knallhard plast og plastpanelet i nedre del av den tofarvede B-stolpen hadde løsnet på førersiden i vår testbil. Når rattet justeres til nedre posisjon får man innblikk i hvordan det ser ut under dashbordet - og plastinnmaten i bakluken er av billigste sort. Heller ikke hardplasten eller nålefilten i bagasjerommet formidler noe inntrykk av påkostethet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer