Plass og komfort

Kuga har noe bedre totalkomfort, men Tiguan har størst bagasjerom og best kvalitetsinntrykk i førermiljøet.

Publisert
Sist oppdatert

Vi har alt vært inne på fjæringskomforten som er noe bedre i Kuga, spesielt i lavere hastigheter. Dette er til glede for alle de reisende, men på mer svingete veier blir det såpass med bevegelse i karosseriet at det myke oppsettet ikke nødvendigvis betaler seg komfortmessig.

Støy

På støyisolering er bilene relativt jevnbyrdige. Kuga har mer gammeldags dieselkakling, men samtidig er motoren isolert såpass godt at det ikke blir spesielt plagsomt. Tiguan er litt omvendt med en i utgangspunktet stillegående motor som blir litt for nærværende grunnet beskjeden støyisolering. Dekkene er litt mer hørbare i Tiguan, men totalt sett finnes det altså ingen avgjørende argumenter for noen av duellantene her.

Like store innvendig

Heller ikke på plassforhold eksisterer det de helt store forskjellene. Man skulle kanskje tro at Kugas betydelig større akselavstand ville gi bedre plass i baksetet, men det er ikke tilfellet. I stedet er Tiguan helt på høyde både når det gjelder benplass, høyde og bredde. Sammenlignet med søskenmodellene Mondeo og Passat er imidlertid begge bilene klart trangere, spesielt i lengderetningen. Et par praktiske flybord er på plass for barn i alle aldere i baksetet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer