Plass og komfort

God plass og en genial bakseteløsning klarer ikke å veie opp for at Mazda har gnidd på yen-sedlene da de utviklet sin nye 6-er.

Publisert
Sist oppdatert

Polstret dashbordplast har de siste par årene blitt en selvfølge selv i kompaktklassen. I mellomklassen har alle bilprodusenter med respekt for seg selv gått for en polstret overflate lenge. Mazda har derimot valgt å dekke førersiden av dashbordet med hard, billig plast.

Ingen sentrallåsknapp

De runde luftdysene i dashbordets ytterkant ser bra ut og er gode å betjene, men de to luftdysene på toppen av dashbordkonsollen fortjener motsatte beskrivelser. Føreren må velge mellom å se på klokken eller lese en av kjørecomputer-funksjonene og Mazda har ikke tatt seg råd til treblink-funksjon. Mens nye Skoda Superb - og flere andre bilmodeller - har stilt egne sentrallåsknapper til disposisjon for både fører og forsetepassasjer, har ikke Mazda funnet det nødvendig å montere en eneste en. Skal dørene låses, må man lete seg frem til de gammeldagse knappene ved dørhåndtaket.

Lite helhetlig

Bakruteviskeren tar to sveip når den aktiveres - noe som er unødvendig. I stedet burde Mazda ha sørget for automatisk aktivering av bakruteviskeren når føreren rygger i regnvær - men det har de ikke.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer