For eksempel ser låseknottene i vinduskarmen ut som om de dukker opp av litt tilfeldig borede hull, og bryterne i klimaanlegget blir så varme at det er ubehagelig å ta på dem. Compass er alene i folke-SUV-klassen om så enkle og billige materialvalg, og det er klart med på å forklare den relativt store prisfordelen bilen har.
Heller ikke brukervennligheten er på topp. Kjørecomputeren (standard kun i Limited) betjenes for eksempel med en knapp plassert ved hastighetsmåleren, hvilket innbærer at hånden må tres gjennom om rattet om man for eksempel blir nysgjerrig på drivstofforbruket.
Romslig forsete
Det er god plass i forsetet, men midtkonsollen har en kant som gjør at det ikke er lett å finne en god hvilestilling for langbente. Lange personer kan også finne takhøyden litt snau. Det største hinderet for å finne en god sittestilling er at rattet ikke er dybdejusterbart.
Baksetet er litt snodig utformet med svært høy sittepute, men selv om det føles uvant å ha tilnærmet 90 graders vinkel i knærne er det faktisk en velfungerende sittestilling for langturer. Ryggvinkelen er justerbar, og det eneste som kan skape problemer for baksetepassasjerene er litt snau plass til knærne.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger