Plass og komfort

Etter først å ha gledet seg over spennende og annerledes interiør, glir fokus fort over på dårlig finish og for mye plast.

Publisert
Sist oppdatert

For eksempel ser låseknottene i vinduskarmen ut som om de dukker opp av litt tilfeldig borede hull, og bryterne i klimaanlegget blir så varme at det er ubehagelig å ta på dem. Compass er alene i folke-SUV-klassen om så enkle og billige materialvalg, og det er klart med på å forklare den relativt store prisfordelen bilen har.

Heller ikke brukervennligheten er på topp. Kjørecomputeren (standard kun i Limited) betjenes for eksempel med en knapp plassert ved hastighetsmåleren, hvilket innbærer at hånden må tres gjennom om rattet om man for eksempel blir nysgjerrig på drivstofforbruket.

Romslig forsete

Det er god plass i forsetet, men midtkonsollen har en kant som gjør at det ikke er lett å finne en god hvilestilling for langbente. Lange personer kan også finne takhøyden litt snau. Det største hinderet for å finne en god sittestilling er at rattet ikke er dybdejusterbart.

Baksetet er litt snodig utformet med svært høy sittepute, men selv om det føles uvant å ha tilnærmet 90 graders vinkel i knærne er det faktisk en velfungerende sittestilling for langturer. Ryggvinkelen er justerbar, og det eneste som kan skape problemer for baksetepassasjerene er litt snau plass til knærne.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer