Plass og komfort

Alt for designen? Glem de praktiske hensyn? Civics fremtoning kan få en til å tenke i de baner. Men produktet er mer komplett enn som så.

Publisert
Sist oppdatert

Vi fryktet at bilens form, i tillegg til at den var blitt noe mindre enn forgjengeren, ville gå hardt ut over plassforhold og funksjonalitet. Det er faktisk overhodet ikke tilfelle, og vi har med en både rommelig og praktisk bil å gjøre.

Original men funksjonell

Civic nr. 8 er blitt lavere enn Civic nr.7. Nesten fire centimeter, hvilket har forbedret massefordelingen og tyngdepunktet. Hondas ingeniører hadde nemlig funnet ut at overdreven klaring over hodet bare for romfølelsens skyld var bortkastede ressurser. Dette er et eksempel på hvordan design og funksjonalitet har etablert en dialog som her har gitt uante og meget hyggelige resultater.

Vi har tidligere omtalt det futuristiske dashbordet og instrumentpanelet -vi kan snakke om en veritabel cockpit. (Man vil vel smile av dette allerede om et par, tre år...) Intet her er nytt - her er som nevnt litt Citroën C4 og litt Toyota Prius, men den integrerte helheten er ny. Og den er funksjonell, selv om vi kan styre oss for det digitale speedometeret i så henseende. Alle viktige funksjoner er lette å nå og blikket forflytter seg logisk mot den relevante informasjonen. Paret nøkkel/startknapp har vi imidlertid et lite problem med. Vi likte også materialvalgene, og finishen virker patent.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer