Plass og komfort

C1 kjennetegnes ved imponerende plassutnyttelse, men mange billige løsninger resulterer i lav kvalitetsfølelse.

Publisert
Sist oppdatert

Utenpå fremstår Citroën C1 som en moderne bil. Også når man setter seg inn finner man enkelte moderne elementer. Blant annet har turtelleren et artig utseende og en original plassering. Bakrunnsbelysningen i nedre del av dahsbordkonsollen er også en artig detalj.

Disse elementene klarer imidlertid ikke å forhindre at vi opplevde C1-interiøret som litt gammeldags. De glatte og kalde metallpanelene i dørene, den lange girspaken og den tunge, mekaniske styringen av klimaanlegget er blant detaljene som trekker tankene mot svunne tider.

Billigste måte

Det som imidlertid først og fremst kjennetenger C1, er at absolutt alt er gjort på billigste måte. Vi har forståelse for at C1, som skal være Citroëns innstegsmodell, ikke kan være like eksklusiv som større Citroën-modeller. Likevel synes vi Citroën har gått for langt i arbeidet med å kutte kostnader.

For eksempel er Citroën C1 en av svært, svært få bilmodeller som ikke kan leveres med originalmonterte setevarmere. Heller ikke sidespeilene har oppvarming. I tillegg mangler bilen luftekanaler til baksetepassasjerenes føtter. C1 er med andre ord dårlig tilpasset norske vinterforhold.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer