Plass og komfort

God plass, plenty oppbevaringsrom, god seteregulering og fin overflatefinish taler for Nubira. Dekkstøy er blant de få elementene som trekker ned.

Publisert
Sist oppdatert

Noe av det første vi bet oss merke i da vi første gang tok plass i Nubira, var at øvre del av dashbordet var trukket i polstret plast. Polstrede dashbord er nemlig ingen selvfølge i koreanske biler. Det neste vi oppdaget, var at rattet kan justeres både i høyde og dybde, noe som også overrasket positivt.

Vi hadde nesten glemt at vi faktisk befant oss i en koreansk bil da vi plutselig la merke til klokken, som på typisk koreansk vis kun har 12-timers urverk. Også fraværet av utetemperaturmåler og den ettermonterte Blaupunkt-radioen bekreftet at bilen kommer fra den koreanske halvøya.

Påtrengende dekkrumling

Og når vi først er i det slemme hjørnet, kan vi også nevne at temperaturmålernålen aldri kommer opp i vertikal posisjon, at hornet betjenes via slitsomme knapper, at dashbordet var støvete til tross for at bilen skal ha pollenfilter, at bakruteviskeren mangler intervallfunksjon og at ledningene bak venstre sidespeil er synlige. Det må også nevnes at mye dekkstøy slipper inn i kupeen, ikke minst på dårlig vei, der dekkrumlingen blir påtrengende.

Mye positivt

Men bortsett fra disse tingene, var det faktisk ikke så veldig mye negativt vi klarte å finne. Overgangen mellom dører og dashbord er tett og elegant, det tofarvede interiøret er ryddig, luftdysene er pene og førersetet godt å sitte i. Sistnevnte kan høydejusteres både i forkant og bakkant og en totrinns korsryggjustering er i tillegg på plass. Forsetene gir god støtte for lårene og sidevangene er kraftige nok til at man forblir i setet også i rundkjøringene.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.