Alle andre Yaris-varianter er tilgjengelig med tre eller fem dører. Dette gjelder dessverre ikke Yaris Turbo, som er langt mindre praktisk enn sine søsken med fem dører.
Yaris Turbo skiller seg forøvrig fra andre Yariser ved sine sportsseter. Disse gir god sidestøtte, men både lår- og korsryggstøtte kunne vært bedre. I tillegg er høydejusteringen svært lite brukervennlig. I stedet for en praktisk jekkespak har Toyota valgt et rundt hjul. Dette er nærmest umulig å bruke når man sitter i setet - hvis man da ikke er villig til å sette i gang med akrobatiske øvelser.
Analoge instrumenter
Mens ordinære Yariser har digital instrumentering, har Yaris Turbo i likhet med T-Sport analoge klokker. Plasseringen er imidlertid den samme - midt på dashbordet, noe som fungerer bra. De to analoge instrumentene, fartsmåleren og turtelleren, har hvite instrumentskiver. Bensinmåleren er digital, mens temperaturmåleren dessverre er fraværende.
Praktiske løsninger
Yaris begynner altså å bli en gammel bil - men bærer alderen med verdighet. Dashbordet er moderne og overgangen til sidedørene er elegant. Stereoanlegget er integrert og kan i Yaris Turbo betjenes via det skinntrukkede rattet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger