Citroën C5 leveres i tre utstyrsnivåer - X, SX og VTR. Vår bil var en SX, som allerede i utgangspunktet er svært godt utstyrt. SX-eiere kan blant annet glede seg over elektronisk klimaanlegg med to soner, integrert og fjernbetjent radio, fire elektriske vindusheiser med ett-trykk-funksjon både opp og ned, regnsensor, parkeringssensorer og automatisk nedblendbart bakspeil. I tillegg kommer godsaker som skinntrukket ratt, to høydejusterbare midtarmlener foran, innstigningslys, dobbeltbelyste sminkespeil og solskjerm i bakruten. Sikkerheten ivaretas blant annet av et elektronisk stabilitetsprogram (ESP) og antispinn og syv kollisjonsputer, deriblant en foran førerens knær.
Mye ekstrautstyr
De fleste vil derfor oppleve C5 SX som en svært godt utstyrt bil. Når Citroën-importøren i tillegg hadde fylt opp vårt testeksemplar med elektrisk justerbare skinnseter, CD-skifter, laminert glass, navigasjon og telefon, var det ikke noe problem å finne seg til rette.
Genial frontlykt-teknologi
Det som imidlertid er mest interessant, er at bilen også var utstyrt med dreibare bixenon frontlykter og AFIL. Førstnevnte beveger seg i forhold til rattutslag og fungerer så fantastisk bra at det ble en stor nedtur å gå over til de ordinære xenonlyktene som satt i neste testbil. Vi spår at alle biler i løpet av få år er utrustet med denne geniale teknologien.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger