Renault har fått til et generelt lavt støynivå, og imponerende er fraværet av vindstøy som ofte er et problem for bilene i klassen. Også kjørekomforten er god, Grand Scenic har kanskje klassens beste motorveikomfort. Også på ujevn vei gjør understellet en god jobb, og heller ikke på dette området skaper det relativt myke oppsettet problemer.
Litt uinspirert
Både andre og tredje seterad har svakheter i bruk på områder som er løst bedre av konkurrentene. De bakerste setene ligger nedfelt i gulvet. For å få disse i bruk må du ta ut gulvmatten. Det er ikke så ille, den får du plass til sammenbrettet bak setene. Verre er det at bagasjeromsskjuleren blir liggende å slenge i bilen. Det er irriterende og også litt farlig ved en eventuell kollisjon.
Også for setene i rad to finnes det bedre løsninger. I Grand Scenic kan disse setene felles frem, og eventuelt taes helt ut av bilen. I Toyota Corolla Verso er dette løst mer elegant ved at setene felles ned i gulvet på samme måte som bakerste rad i Grand Scenic. Vi savnet også muligheten fra vanlig Scenic til å kunne ta ut midterste sete, og ved å flytte de to ytre setene inn mot midten gi disse mer plass og luft.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger