Plass og komfort

Kompaktklassen har vokst, og Astra har vokst etter. Den er nå lengst av de fire erkerivalene. Interiøret ser påkostet ut og nok en gang beviser Opel at de behersker kunsten å lage brukbare bakseter.

Publisert
Sist oppdatert

Opel Astra har blitt nesten 14 centimeter lengre, drøye 4 centimeter bredere og snaue 4 centimeter høyere sammenlignet med forgjengeren. Dette, sammen med god plassutnyttelse, har resultert i en stor og romslig kupé.

Fint interiør

Interiøret på de nye Opel-modellene har også løftet seg mange hakk fra tidligere. Nå er integrert radio og en stor skjerm øverst i midtkonsollen på plass, og det gir et eksklusivt inntrykk. Det samme gjør valget et plastmaterialer og et sportslig treeket ratt med knapper og små hjul for betjening av radio. De trykksensitive hendlene til lys og vinduspussere krever fortsatt innøving av litt finmotorikk. De har en funksjon ved et lett trykk, og en annen funksjon ved et tungt trykk. Grensen mellom hva som er hva er litt uklar.

Rattet kan justeres i alle retninger, noe som nå er en forutsetning, og det gjør at sitteposisjonen blir god. Alle vriknotter og knapper i midtkonsollen fungerer bra og Opel har også kastet seg på et lite multifunksjonsratt, som vi også finner varianter av i både BMW og Audi også. Opel-løsningen er ikke på langt nær så komplisert og er en fin måte å samle mye funksjonalitet på.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer