Og det er også en del komfort som ikke henger sammen med plass. For eksempel er sittestillingen i førersetet god for svært lange etapper. Setet kan reguleres i høyden, og kombinert med ett høyde- og dybdejusterbart ratt, vil de aller fleste finne en god og fornuftig sittestilling.
Komforten i resten av sitteplassene er grei, de to seteradene bak i bilen tilbyr fin benplass og god takhøyde, men det er kun i rad to at benplassen kan karakteriseres som romslig. Testbilen var utstyrt med ett tredje enkeltsete i rad to (2.480 kroner). Dette setet lar seg enkelt vippe frem og tilgangen til den bakerste benken er god. Dessverre er det ikke mulig å justere ryggvinkelen på setene bak.
Tunge seter
En fordel med Caravelle som personbil er at du kan sjonglere med antall seter, setene i rad to og tre kan nemlig både brettes sammen og taes ut. Det er bretting som er den enkleste og mest praktiske løsningen i det daglige. Setene er så tunge at de færreste vil være fristet til å herje for mye med dem, men for eksempel på ferieturer med et på forhånd definert antall passasjerer kan det være greit å sette igjen den tredje seteraden i garasjen for å få bedre bagasjeplass.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger