Plass og komfort

Til å være japansk kan Nissan 350Z skilte med et flott interiør. Men like eksklusiv som europeiske konkurrenter er 350Z ikke.

Publisert
Sist oppdatert

I Norge finnes Nissan 350Z i tre varianter. Den billigste har stoffseter og koster 771.000 kroner. Utstyrsnivået er brukbart og omfatter blant annet integrert mobiltelefon, xenon-lykter, elektronisk stabilitetsprogram (ESP), 6 kollisjonsputer, elektronisk klimaanlegg, rattbetjent stereoanlegg, kjørecomputer, 18-toms lettmetallfelger samt skinntrukket ratt og girkule.

Med sorte skinnseter øker prisen til 791.000 kroner. Og vil du ha såkalt Alezan skinninteriør, fartsholder, Bose-anlegg og CD-skifter, slik vi hadde, stiger prisen til 801.000 kroner.

Trivelig kupé

Med dette utstyret på plass er 350Z et trivelig tilholdssted. De fleste overflater og komponenter har en grei overflatefinish og skinnsetene bidrar til en viss følelse av eksklusivitet. Det samme gjør de mange aluminiumsfarvede detaljene, det tøffe treekede rattet og den elegante girspakkulen.

Sportslig ratt

Også innvendig fremstår Nissan 350Z som en skikkelig sportsbil. Det lille og relativt tynne rattet har utvekster klokken ti på to og gir den riktige sportsfølelsen. Rattet kan ikke justeres i dybde, men når det justeres i høyde følger de tre instrument-brønnene med. Dermed sikres god lesbarhet uansett rattposisjon.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer