Kjørekomforten i Grandis er god. Verken støy eller rystelser ødelegger for komforten på motorvei, men på litt lurvete landevei er den litt gedigne storbilfølelsen som du finner spesielt hos de franske konkurrentene ikke like tydelig. Grandis føles da mer som en bil i klassen under.
Tre seterader
Forsetene i Grandis har høydejustering, men mangler separat justering av sitteputevinkelen og regulering av korsryggstøtte. Armlene er av typen som kan reguleres i høyden og det er en stor fordel.
I rad to kan du velge om du vil ha to enkeltseter, eller en delt benk der delene kan felles frem individuelt. I og med at benken også kan reguleres i lengderetningen tror vi det helt klart er løsningen å foretrekke. Testbilen var utstyrt med to enkeltseter i rad to, og de som okkuperer de sitter nok bedre og luftigere enn to personer ville gjort i en treseter. Grunnen til at vi allikevel synes treseteren er ett mer fornuftig alternativ er at bilen lett blir redusert til en fireseter hvis man skal ha med litt bagasje.
Den andre og spesielt den tredje seteraden sliter både med takhøyde og benplass. Derfor blir ikke Grandis en persontransporter på samme måte som konkurrentene.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger