Plass og komfort

Det å kjøre sportsbil trenger ikke lenger å være synonymt med en spartanske opplevelse. Det nye SLK-interiøret preges mer av luksus enn sport.

Publisert
Sist oppdatert

Hvis du vurderer en ny SLK, skal du være klar over at vårt testeksemplar hadde ekstrautstyr for nesten 140.000 kroner. En normal SLK 200 Kompressor vil derfor ikke fortone seg like eksklusiv som bilen du ser på våre bilder.

Likevel, nye SLK må kunne betegnes som både eksklusiv og luksuriøs. Se for eksempel på instrumentene, som befinner seg inne i to tøffe tunneler og som bindes sammen av to eksklusive digitaldisplayer. Eller ta en kikk på den elegante dashbordkonsollen, med sine elegante, aluminiumsfarvede knapper og brytere. Se på dashbordmaterialene, se på luftdysene, se på dørarmlenene, se på det vinklede håndbrekket og innstigningslistene. Alt tar seg uvanlig godt ut og er nok et bevis for at det sjeldent tas snarveier når nye biler utvikles hos Mercedes-Benz.

Tynne sitteputer

Sett i et Mercedes-Benz-perspektiv, er setene imidlertid ganske spesielle. For det første er sitteputen uvanlig tynn, uten at dette går for mye på bekostning av komforten. Takket være den tynne sitteputen blir sitteposisjonen svært lav og bena kan strekkes ut, slik det skal være i en sportsbil. Det andre vi legger merke til, er at hodestøttene er integrert i seteryggen, også dette et typisk sportsbiltrekk.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer