Plass og komfort

Plassen er som i en kabriolet. Det blir plass til fire veldig gode venner, men til vanlig er baksetet meget velegnet som bagasjerom.

Publisert
Sist oppdatert

Saab har valgt å ikke kaste seg på bølgen med sammenleggbare metalltak, og det er ikke noe tilbakstående å gjøre det. Både BMW og Porsche, sammen med en rekke andre, har gjort det samme. Metalltakene har sine åpenbare fordeler, men stofftakene har blitt mye bedre de siste årene. Det er tykke polstrede saker som holder støy og vær godt ute. Det er tilfellet med Saab også.

Taket på testbilen var også lyst på innsiden, noe som skapte en mye lysere tilværelse i forhold til et sort innvendig tak. Taket fjernes helt automatisk på omalg 20 sekunder. Det ligger omtrent på det den tiden de fleste bruker. Taket kan i tillegg opereres i opptil 30 kilometer i timen.

Fin +

Interiøret er også preget av Vectorpakken. I tillegg til skinnseter inkluderer den også aluminiumsdetaljer i ratt, midtkonsoll og girspak. Kvalitetsfølelsen er god og den ekstra pynten er fin i det sorte interiøret. Den store luksusfølelsen uteblir, men bilen gir uansett et solid og fint inntrykk. Etter at man har lært seg kjørecomputeren er resten en enkel sak. Saab har også fortsatt knappen som er merket nightpanel. Den slukker alt lys i dashbordet unntatt fartsmåler.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer