Plass og komfort

307 CC har et interiør og en plassfølelse som trekker tankene mot dobbelt så dyre biler. Det elektrisk betjente ståltaket er et kapittel for seg.

Publisert
Sist oppdatert

Da Peugeot lanserte 206 CC i 2000, var franskmennene blant de første som erstattet duk med et ekte ståltak. Ståltak i kabrioleter og roadstere er fortsatt en sjeldenhet, inntil i år fantes det kun fire såkalte kupé-kabrioleter på markedet; 206 CC, Mercedes-Benz SLK og SL samt Lexus SC430. I år har bestanden av kupé-kabrioleter økt med 50 prosent. Den ene nykommeren heter Renault Megane CC, mens den andre er bilen vi nå omtaler.

Det er ikke mange år siden vi lot oss fascinere av elektrisk betjente stofftak. Men etter ståltakenes inntreden, har stofftakenes glans falmet i våre øyne. Det å skue et ståltak som foldes ned i bagasjerommet er nemlig en nytelse som fortjener publikum. Forestillingen er ikke bare estetisk vakker, den er i tillegg egnet til skape tårer i øyekroken til enhver som er glad i teknikk og mekanikk.

20 sekunder

307 CC er et intet unntak. Tak-prosessen er et fascinerende skue og tiltrekker seg raskt skuelystne. Peugeot oppgir selv at prosessen tar 25 sekunder, vi brukte faktisk bare 20 sekunder å legge taket ned og 23 sekunder på å få det på plass igjen. Ikke nok med det, taket kan faktisk også betjenes i fart, så lenge du holder deg under 10 kilometer i timen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer