Som sportsbiler flest er også Crossfire ganske lav under taket. Personer over 185 centimeter vil derfor måtte bøye hodet. Heller ikke benplassen er voldsom og kan nok bli et irritasjonsmoment for lange personer. Men undertegnede, som er 183 centimeter høy, hadde ingen problemer med å finne plass til kroppen i Crossfire-kupeen.
Upåklagelig sidestøtte
De dype skinnsetene er gode å sitte i og gir god støtte for korsryggen. Seteryggens sidevanger strekker seg helt opp til skulderhøyde og produserer en upåklagelig sidestøtte. Hodestøttene er integrert i seteryggen og burde nok vært vinklet litt fremover. Slik de er plassert nå, er avstanden til hodet i største laget.
Setene justeres elektrisk og sitteputen kan høydejusteres både i frem- og bakkant. Rattet er ganske uvanlig, i den forstand at det kun kan justeres i dybden. Høydejustering ville selvsagt gitt enda større muligheter for en perfekt sittestilling, men vi savnet egentlig aldri denne funksjonen.
Oval rattring
Selv om Crossfire er en sportsbil, er den utrustet med et fireeket ratt. I tillegg mangler det skinntrukne rattet gripetak i bakkant og utvekster klokken ti på to. Merkelig nok trivdes vi likevel svært godt med dette rattet, noe som sannsynligvis skyldes det faktum at rattringen er tykk og har et ovalt tverrsnitt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger