Plass og komfort

Komforten er amerikansk, og nå enda bedre amerikansk enn tidligere.

Publisert
Sist oppdatert

Fortsatt duver og krenger det, men duvingen og krengingen er direkte relatert til det som skjer i veibanen – og ikke til noe du passerte for et par kilometer siden. Vi opplever Expedition som en representant for det positive med den amerikanske måten å tenke komfort på.

Eddie Bauer

En amerikansk designer ved navn Eddie Bauer har lånt sitt navn til den versjonen Ford har valgt å ta inn til Norge. Akkurat hva vedkommende har hjulpet til med er ikke godt å si, interiøret er ganske tradisjonelt amerikansk med skinn og litt røff plast.

Førersetet og pedaler er elektrisk justerbare, og det er ikke vanskelig å finne en god sittposisjon. Stoppen er relativt myk, og setene er ikke laget for aktiv svingkjøring. På plass i setene er det god komfort, og i lavere hastigheter er også lydnivået behagelig takket være en stillegående bensinmotor. På motorveien begynner imidlertid vindstøyen å gjøre seg gjeldene, og vindbruset fra området rundt speilene er slitsomt i lengden.

Best med spiral

På landeveien er vi glad for at bladfjærer og stiv bakaksel er historie. Uavhengig hjuloppeheng med spiralfjærer, som lenge har vært den europeiske standarden også for tunge biler, er noe også amerikanerne og japanerne har innsett er det eneste saliggjørende for å gi akseptabel komfort.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer