Plass og komfort

Lydnivået er svært, svært lavt – så lavt at lyden av luft gjennom dysene på dashbordet irriterer.

Publisert
Sist oppdatert

Seks sylindere å fordele arbeidet på og lite vindsus gir et lydbilde du kan leve med i timevis. Det hjelper også på trivselen at du ikke blir særlig utfordret i jakten på de forskjellige knapper og brytere.

Kanskje litt konservativt

Bilens indre oppleves ikke like annerledes som dens ytre, her er alle brytere der du fant dem på forrige modell, og til og med iDrive-betjeningen av radio, klimaanlegg, navigasjon og kjørekomputer er moderert til et intuitivt nivå.

På samme måte som layouten er designet også litt forsiktigere inne i bilen. Vår testbil var utstyrt med skinninteriør og sportseter foran, og den obligatoriske trelisten i dashbord og midtkonsoll.

Setene kunne sammen med sportstolene til Audi vært skrevet ut på resept til personer som nærmer seg to meter. De gir god støtte i alle retninger. I baksetene sitter to godt og tre greit, men høye personer nok vil føle at det er mer karosseri enn vinduer rundt hodene.

484 centimeter

Nye 5-serie har strukket seg seks centimeter i forhold til forgjengeren, nå måler den 484 centimeter. Det er to centimeter lengre enn Mercedes-Benz E-klasse, likevel oppleves nye 5-serie som litt mindre.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer