Plass og komfort

Det er hard plast og billige materialer som preger interiøret i Kalos, men det har fått en mer moderne form.

Publisert
Sist oppdatert

En markert midtkonsoll og sirkelformede designelementer gjør at interiøret gir et moderne inntrykk. I forhold til flere av konkurrentene er det materialvalget som trekker ned inntrykket av kvalitet innvendig i Kalos. Det hjelper heller ikke at dørene lukker seg med en tynn metallplate-lyd.

God komfort

Som nevnt er støynivået relativt lavt i Kalos, og sammen med en komfortinnrettet fjæring gjør det at Kalos godt kan legge ut på langtur. Seteputen i førersetet kan vinkles og rattet er justerbart i høyden. Rattet er av en hard plastkvalitet som blir svært varm når solen steker.

I baksetene er sitteputen relativt høy, det er en klar fordel for barn men gjør at taket ofte vil komme i konflikt med hodene til voksne passasjerer. Dessuten er seteryggen vinklet så mye bakover at det er vanskelig å finne en komfortabel sittestilling. Det er ikke hodestøtte i midten, og derfor ikke å anbefale å plassere andre enn barn i barnesete på den plassen.

Smalt for bagasjen

Hjulhusene tar mye plass i bagasjerommet, og volumet under hattehyllen på 220 liter er ikke blant de største i klassen. Formen bidrar også til at det ikke er lett å få meg seg store gjenstander. Bakseteryggen er delt, men ikke sitteputen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer