Plass og komfort

Mercedes-Benz CLK Cabriolet har et nydelig interiør og luksus-følelsen er umiddelbart på plass. Men helt perfekt er bilen ikke.

Publisert
Sist oppdatert

Hvis du har kjørt C- og E-klasse, vil du kjenne igjen mange komponenter i CLK-interiøret. Midtkonsollen er for eksempel hentet rett fra C-klasse og instrumentene fra E-klasse. Likevel, litt personlig identitet har CLK fått. For eksempel er luftdysene runde og rattbetjeningsknappene ovale.

Vi synes CLK-interiøret, som preges av eksklusive materialer og fin overflatefinish, er vellykket. Skjøtene er få og smale, og integreringen av de ulike komponentene forseggjort.

Voldsomt med ekstrautstyr

Det er imidlertid en stor utfordring å beskrive interiøret i CLK 200 Kompressor. Vårt testeksemplar var nemlig satt opp med ekstrautstyr for ikke mindre enn 200.000 kroner. Det betød blant annet at vi kunne kose oss med elektrisk justerbare skinnseter, navigasjon, TV, Bose stereoanlegg og parkeringssensorer. En CLK med stoffseter og uten alt dette utstyret, vil gi et langt mindre eksklusivt inntrykk.

Bilbelte-arm

Det som imidlertid er felles for alle CLK Cabrioleter, er at de er utrustet med en svært bred dør, noe som gjør inn- og utstigning enkelt. Takhøyden er også god, noe som ikke er en selvfølge for en kabriolet. Det fireekede mulitifunksjonsrattet er skinntrukket og godt å holde i, men litt glatt fordi fingersporene i bakkant er svært grunne.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer