Plass og komfort

Venner og bekjente vil helt sikkert gi deg mange anerkjennende nikk når du viser frem din nyervervede StreetKa - helt til de får øye på interiøret.

Publisert
Sist oppdatert

Vi mener at en bils interiør er viktig, fordi de fleste mennesker ser bilen sin mest innenfra. I kabrioleter og roadstere er interiøret enda viktigere, fordi det også blir synlig for omgivelsene når taket fjernes.

Derfor er vi så overrasket over at Ford slipper StreetKa på markedet med et så katastrofalt trist og gammeldags interiør. For her er det mye å sette fingeren på. Vi kan blant annet nevne hard plast med simpel finish, elendige skjøter og overganger, irriterende mangel på oppbevaringsrom, skarpe vinduskarmer og et ratt som overhodet ikke lar seg justere. Til tross for at skinnseter og skinntrukket ratt er på plass - og selv om den integrerte radioen er lettbetjent og det lille instrumenthuset er oversiktlig - er det så mye som trekker ned at interiøret etter vårt syn fortjener strykkarakter.

Svakt utstyrsnivå

Utstyrsnivået er heller ikke noe å rope hurra for. Både motortemperaturmåler og utetemperaturmåler mangler og førersetet kan bare høydejusteres i bakkant. Manuelt klimaanlegg er ekstrautstyr, i likhet med alarm. Sistnevnte burde alltid være standardutstyr i en kabriolet med stofftak.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer