Plass og komfort

Både forsetene og setene i neste rad tilbyr god plass og komfort.

Publisert
Sist oppdatert

Særlig trivdes vi godt i forsetene selv om de er ganske harde i stoppen. Sitteposisjonen er klart i retning yrkessjåfør, men det er jo en grunn til at de som har førersetet som arbeidsplass sitter på denne måten.

Rar seteløsning

Som nevn kan Carens leveres som vanlig femseter. Testbilen var en seksseter (5.000 kroner dyrere), og vi sliter litt med å bli venner med denne seteløsningen. Den bakerste seteraden tar alt for mye plass, og når ryggene legges ned kommer bagasjen faretruende høyt i bilen. Til tross for den økte komforten de i midterste seterad får med armlener på begge sider mener vi at denne løsningen kun er for de med spesielle behov. For eksempel øker bagasjeromsvolumet fra stusselige 80 liter som seksseter til 422 liter som femseter. Bakdørene på Kia Carens er store noe som letter tilgangen til baksetene.

Støy

Dieselmotoren i Carens støyer enten mer enn vanlig, eller så er det slurvet med isolasjonen av motorlyd. En vanlig dieselmotor høres gjerne på tomgang og når motoren er kald, i Carens er motorlyden tilstede hele tiden. Det er mest plagsomt under akselerasjon. Kraftig dekkstøy er også en indikasjon på at det er isolasjonen det skorter på.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer