Plass og komfort

Som toseter varebil har du et hav av plass bak skilleveggen. Komforten er langt fra på topp.

Publisert
Sist oppdatert

I Norge har importøren valgt å tilby toppmodellen Defender 110 SW som varebil på grønne skilter. Når bilene kommer til Norge lempes syv av ni seter ut, og det settes opp en skillevegg. Derfor er lasterommet teppebelagt, og med setefestene inntakt.

Klare svakheter

Luftmotstand sørger for høyt lydnivå. Det er også flere andre støykilder som reduserer komforten på landeveien. Fordi varebilen er en ombygd stasjonsvogn er ikke teppet heldekkende over hjulhusene der baksetet vanligvis står. Dekkstøyen fra bakhjulene blir ofte påtrengende. Også motor og girkasse støyer klart mer enn nødvendig.

Snodig sitteposisjon

Ved første øyekast kan det se ut som det er romslig plass i forsetene, særlig fordi det er gjort plass til en bred midtkonsoll. Synet bedrar, de små setene er plassert svært nær døren. Mennesker med normal skulderbredde vil ikke kunne sitte rett i forsetene. Rattet er naturlig nok plassert sentrert i forhold til setet, og hele sitteposisjonen blir rar.

Bedre blir det ikke av at det er svært trangt mellom lår og ratt, en kollega i redaksjonen turte ikke kjøre bilen i frykt for at rattet skulle kile seg fast mot låret.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer