Plass og komfort

Plassen i Megane er god, men den loddrette bakruten fjerner en del bagasjeplass.

Publisert
Sist oppdatert

Megane er veldig komfortabel og støynivået er på et minimum, takket være blant annet den svært stillegående motoren.

Kule detaljer

Renault har utstyrt Megane med et kort som stikkes inn i dashbordet og som dermed gjør at bilen kan startes med et lett trykk på en knapp. Du stopper bilen med den samme knappen. Kortet har knapper for låsing av bilen og åpning av bagasjeluken. Dessverre mangler de tre knappene funksjonsmerking.

Dieselpåfylling er også enkelt. Du slipper å skru av noen lokk i det hele tatt. Du vipper opp luken til påfyllingen og stikker pistolen i hullet. Ingen skrulokk blir dermed hengende å skrape i lakken, mens du tanker Megane.

De fleste biler har enten for fotbrekk eller langsmontert håndbrekk. I Megane er håndbrekket montert på tvers og det ser kult ut, men har ingen positive egenskaper i praksis. Virkningen på brekket er også begrenset.

Ikke så kule detaljer

Interiøret mangler noen opplagte saker som vi vil ha. Det er ikke ”lov” å levere en bil i kompaktklassen med manuelt justerbare speil. Det er irriterende og unødvendig, og er det flere brukere av bilen, er det uholdbart.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer