Plass og komfort

Markedet for store firehjulstrekkere etterspør komfort, og M-klasse og til en viss grad Range Rover viste at det var mulig å produsere biler av denne typen med komforten i behold.

Publisert
Sist oppdatert

Det Toyota viser med nye Land Cruiser er at det går an å ta terrengegenskaper på alvor, og likevel tilby komfort.

Riktig

Før tenningsnøkkelen dreies er alt som det skal være med tanke på komfort i disse to bilene. Du sitter i gode skinnseter, det er godt med plass, sikten er god og det meste av komfortutstyr er på plass. Det er komforten i fart som har vært denne biltypens problem. Høyden gir vindstøy, grove dekk gir dekkstøy og stort behov for motorkraft har gitt motorstøy.

Det er ML 270 CDI som har det laveste støynivået, men Land Cruiser er kommet opp på et helt annet nivå med den nye modellen. Det er først og fremst motorlyden som fortsatt er for høy i Land Cruiser.

Bredere, lengre, høyere

Land Cruiser er en større bil enn M-klasse. At du merker det ved lukeparkering er en ting, den plassen du som regel er ute etter i en bil i denne klassen får du i mye større grad i Toyotaen. Bagasjerommet er mer praktisk og du har plass til tre ekstra passasjerer i en tredje seterad. Resten av kupeen gir også et mer luftig inntrykk.

Som en bil beregnet får røff bruk virker Land Cruiser som den gir litt mer enn M-klasse, og den er på mange måter en mer fleksibel bil enn det den stasjonsvognaktige M-klasse er.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer