Plass og komfort

Vi lot oss ikke lure – det er ingen tvil om at det er en Passat en oppholder seg i. Volkswagen har ikke gått særlig langt i forsøket på å fiffe opp Passat W8.

Publisert
Sist oppdatert

Litt krom, litt tre- og skinnedetaljer – men i hovedsak Passat. Også utvendig er signalene forsiktig, det er kun modellbetegnelsen på bakluken og et W8-emblem i grillen som vanskelig kan etterlignes av de som kun har en toliter under panseret. De vil forresten slite litt med å få til fire eksosrør passe diskret plassert under støtfangeren bakpå, det er to rør på hver side.

God og dårlig støy

Støykomforten er ett område VW Passat W8 skiller seg fra de andre tyske motorveiekspressene. En del dekkstøy og litt vindstøy henger igjen fra utgangspunktet som er en bil fra mellomklassen.

Den gode støyen har to kilder, hvorav den ene selvsagt er motoren. Det kombinerte radio/cd og navigasjonssystemet som satt i testbilen leverte også fra seg god lyd. I og med at denne bilen ikke er spesifisert i Norge er det vanskelig å si hva som er standardutstyr, men i Tyskland må du i hvert fall ut med en del hundre Euro ekstra for å få med deg dette anlegget.

Oppstrammingen kjennes

Skarpe kanter og smådumper takler ikke Passat W8 så bra. Faktisk er komforten lavere enn i en vanlig Passat, og årsaken er nok kuren understellet har vært i gjennom for å tåle W8-motoren og en toppfart på 250 km/t. Også lavprofildekken på 17-tommersfelger må ta på seg litt av skylda.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer