Plass og komfort

Dersom du er på jakt etter masse knapper og tresorter fra en utrydningstruet regnskog har du kommet feil. Det du derimot finner i Honda Civic er et ergonomisk dashbord og gode seter.

Publisert
Sist oppdatert

De eksklusive materialene glimrer med sitt fravær. Vi er i plastens rike, bare litt aluminiumsfarget plast myker opp – og det er ekstrautstyr. For i Honda Civic har ikke eksklusive materialer fått forrang. Men plasten er på det jevne. Det som imidlertid imponerer er hvordan Honda har løst de ergonomiske problemene. Instrumentene er svært lettleste, og de få bryterne som finnes er plassert nært rattet – samtidig som det gir en god følelse å betjene dem. Girspakens plassering har vi allerede berørt, og oppsummerer med å kalle den forbilledlig.

Kjørestillingen

Vi har imidlertid ett problem i Honda Civic. Kjørestillingen. Den blir aldri helt riktig, og uansett hvor mye vi stiller og justerer finner vi ikke den rette posisjonen. Som andre japanske bilprodusenter har nemlig heller ikke Honda sett verdien i å ha et ratt som er lengdejusterbart. Bedre blir det heller ikke av at rattet, som selvsagt er i plast, er svært glatt.

Men om kjørestillingen ikke faller helt i smak, gjør setene det så definitivt. God støtte til lår og rygg samtidig som de holder deg på plass når du velger å slippe alle 90 hestene løs. Justerbar korsryggstøtte er det imidlertid ikke, men korsryggstøtten som er innebygget i setene er god nok.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer