Plass og komfort

Plass er en av paradegrenene til Alhambra, men komforten lider på grunn av for mye tøy.

Publisert
Sist oppdatert

Alhambra greier seg veldig bra som femseter, men ikke som syvseter. De to bakerste setene koster 5.900 kroner og vi hadde gladelig brukt de nesten seks tusen kronene på noe annet.

Rommelig

Det er vel ingen bombe at Alhambra sluker mye. Takhøyde og bredde er i toppklasse, mens i lengderetningen er det mer ordinært. Det kommer særlig til syne foran hvor det ikke på noen måte er trangt, men det hadde vært behaglig med mulighet for å strekke ut bena mer. Førersetet har helt ordinære justeringsmuligheter inkludert høydejustering. Passasjersetet mangler høydejusteringen. Rattet kan justeres både i høyde og lenge, og det er i høyeste grad med på å gjøre førerplassen så komfortabel og arbeidsvennelig som den er.

Andre rad

Vi velger å kalle andre rad for baksetet, selv om det på vår bil også var en tredje seterad. Her finner du i hvert fall tre individuelle seter som alle har både trepunkts sikkerhetsseler og hodestøtter. Alle tre har god plass til både hode og ben og det er ingen fare å kalle dette for en fullblods femseter. Setene som står på hver side kan også utstyres med et integrert barnesete. Dette koster 2.200 kroner og passer til barn fra 9-36 kilo. Når barnesetene ikke benyttes felles de inn i seteryggen og synes ikke i det hele tatt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer