Plass og komfort

Baksetepassasjerene bør ikke være for lange, men de kan ha med seg realt med bagasje. Kjørekomforten er spesielt god.

Publisert
Sist oppdatert

Og, selv om det er ekstrautstyr til 6.100 kroner, er vi nødt til å ta med klassens beste seter. God støtte er det mange som har, men få har klart å kombinere det med samme høye komfort som i Audis sportsseter.

Nesten

A4 Avant må ha noe nær klassens ryddigste lasterom. Lasterommet har så rette vegger og er så ryddig at det er lett å få mistanke om at volumet er ofret. Det er det nok ikke, forskjellen mellom sedan og stasjonsvogn er omtrent som de fleste andre biler i klassen.

Trikset er et dobbelt gulv. Under gulvet er det plass til alle de tingene som vanligvis slenger rundt bak i bilen. Eller litt ekstra bagasje selv om det ikke er særlig praktisk i bruk. Forskjellen er at bagasjerommet rommer 442 liter inkludert kjeller, og 377 liter uten å bruke kjelleren.

Motsetninger

Vi har klaget i tidligere tester av A4 over seter med dårlig støtte. Sportssetene du må betale ekstra for er derfor kanskje det viktigste å krysse av på når ekstrautstyret skal spesifiseres. Gjør du det får du seter som kombinerer sport og komfort på en utmerket måte.

Seteputen kan vinkles og forlenges, og forlengelsen kan også høydejusteres. I ryggen har du en elektrisk fireveis justering av korsryggstøtten. Selv med alle disse justeringene blir ikke setet kantete som hos andre produsenter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer