Plass og komfort

Plassmessig er Micra uendret fra forrige modell. Hvilket i klartekst betyr at den langt ifra er klassens beste på dette området.

Publisert

Når det kommer til komfort, er derimot Micra et hyggelig bekjentskap, ikke minst fordi bilen gir et svært kompakt og solid inntrykk. Her er ingen risting og knaking, med mindre du skrur bass og volum opp på full styrke på radioen.

Og til det bruk bilen i første rekke er laget for, holder både fjæringskomfort og støynivå mål. Å legge ut på en langtur er derimot ikke bilens styrke. Joda. Støynivået er fortsatt behagelig lavt, og det er ikke mye å utsette på fjæringskomforten når bilen tross alt bare er 380 cm lang.

Seteslakt

Derimot er bilens seter i svakeste laget for å tåle en skikkelig langtur, både sidestøtten og korsryggstøtten er alt for svak. Er du lengre enn 180 cm, vil du nok også oppleve støtten under lårene som lite tilfredsstillende.

Til det daglige bruket, og da spesielt i byen, er det imidlertid bilens positive egenskaper man legger mest merke til, bilen er liten og lett å ratte, og ikke minst enkel å komme inn og ut av. Så lenge du ikke tar baksetet i bruk, da. Det er OK til å frakte ungene til og fra trening og andre fritidsaktiviteter, men det er trangt om saligheten og bristende komfort.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer